صنایع نظامی
MILITARY

 

مركز مطالعات استراتژيك و بين‌المللي آمريكا:
جنگ نامتقارن، راهبرد ايران براي تضعيف توان نظامي آمريكايي در منطقه

خبرگزاري فارس: مركز مطالعات استراتژيك و بين‌المللي آمريكا (CSIS) در گزارشي به بررسي توان جنگ نامتقارن ايران و چگونگي تأثيرگذاري در مقابله با تهديد‌هاي آمريكا پرداخته است.

 

به گزارش خبرنگار ديپلماسي عمومي و جنگ نرم خبرگزاري فارس، مركز مطالعات استراتژيك و بين‌المللي آمريكا (CSIS) در گزارشي به بررسي توسعه جنگ نامتقارن ايران و چگونگي تأثيرگذاري آن در رقابت با آمريكا و كشورهاي حوزه خليج‌ فارس پرداخته است.
متن كامل اين گزارش از ديدگاه نويسنده تنظيم شده است و لزوما ديدگاه رسمي خبرگزاري فارس نيست. متن كامل اين گزارش به شرح زير است:

براي مشاهده مطالب كامل روي ادامه مطلب كليك كنيد...



ادامه مطلب ...


 


 

هواپیمای جنگنده افسانه ای F-14 تامكت علی رغم شهرت و توانایی های بی نظیر آن و امپراطوری بی چون و چرای آن بر آسمان ها تا چند دهه، در نبردهای زیادی شركت نكرد. به خصوص نبرد هایی كه در آن ها هواپیمای دشمن به وسیله موشك فینیكس سرنگون شده باشد تعدادشان به انگشتان دست هم نمی رسد. تامكت كه در اصل برای حفاظت از ناوهای هواپیمابر و نه ماموریت های تهاجمی طراحی شده بود، در نیروی دریایی به طور بسیار محدود در چند جنگ هوا به هوا شركت كرد و عمده شكارهای این جنگنده به خدمت آن در جنگ تحمیلی توسط ایران باز می گردد كه شما فراوانی از جنگنده های نیروی هوایی بعثی عراق به وسیله این جنگنده خوش پرواز IRIAF سرنگون گشتند. در مطلب زیر به تاریخچه كوتاهی از نبرد ها و درگیری های هواپیمای تامكت در زمان خدمت سی و چند ساله این جنگنده می پردازیم:

 


براي مشاهده مطالب كامل روي ادامه مطلب كليك كنيد...



ادامه مطلب ...


 

شاهكار طراحان نورثروپ گرومن:جنگندهاي كه سال ها از زمان خود پيشتر بود

بدون شک در صنعت هوانوردی خصوصا در صنعت هواپیماهای نظامی یک نام از بسیار شنیده شده است . نامی که با خود ابهت , غرور , قدرت و ... را یدک میکشد . این نام نمیتواند جز اف 14 ( تامکت ) باشد . تامکت پرنده ای زیبا , خوش پرواز و قدرتمند آسمانها سالیان درازی است که در با اقتدار هر چه تمام تر در پهنه گسترده آسمان میدرخشد . بدرستی که باید با خالقان و طراحان چیرده دست این پرنده آهنین و زیبا آفرین گفت که توانستند با هوش و استعداد و هنر خود چنین هواپیمایی را خلق کنند . هواپیمایی که به خلبان خود جسارت , غرور و قدرت میدهند و ترس و اضطراب را بر قلب خلبانان هواپیماهای حریف مینشاند . تامکت یا همان گربه ی افسانه ای اسمانها حدودا سی و پنج سال پیش در کمپانی معظم گرومن متولد شد و با تولد خود انقلابی بزرگی را در عرصه هواپیماهای نظامی و جنگنده های شکاری به وجود آورد . این جنگنده شهیر و شکیل آسمانها بدون شک در زمان خود و حتی زمان حال یکی از برجسته ترین و قدرتمند ترین جنگنده های نظامی به شمار میروند . سیستم ها

براي مشاهده مطالب كامل روي ادامه مطلب كليك كنيد...



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 10 فروردين 1390برچسب:کلاشینکف,اسلحه,سلاح انفرادی,ارتش روسیه,سلاح های مدرن, :: 12:46 قبل از ظهر ::  نويسنده : سهند

 

در دستان پوتينAk 74-200

http://www.up.vatandownload.com/images/e4ib0motj5uskjf4gv0.jpg
 

روسیه، نمونه جدید و بسیار پیشرفته تفنگ کالاشنیکف را ساخت.

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونیراشا تودی گزارش داد، طراحان مجتمع صنعتی «ایجمش» توانستند میزان دید، هدفگیری و ظرفیت خشاب کالاشنیکف جدید را افزایش دهند؛ شکل جدید این سلاح با شکل قدیمی کلاشنیکف کاملا متفاوت است.

نمونه جدید کلاشنیکف با نام «آ کا 200» سال آینده آزمایش خواهد شد.

کلاشنیکف مدل «آ کا 200» تا 60 عدد گلوله ظرفیت دارد و تجهیزات اضافه بر آن قابل نصب است.

ژنرال "ولادیمیر گرودتسکی " مدیرکل مجتمع صنعتی "ایجمش" :
مدل جدید کلاشینکف با نام AK-200 بر پایه همان کلاشینکف قبلی با مدل AK-74M ساخته شده و تنها در وزن و میزان فشنگ خشاب های خود تفاوت خواهد داشت.

کلاشینکف قبلی 3.3 کیلو وزن داشت که کلاشینکف جدید با 3.8 کیلوگرم وزن، سنگین‌ترشده است و قابلیت مسلح شدن با خشابهای 30، 50 و 60 تایی را نیز دارد.

این در حالی است که کلاشینکف قدیمی تنها با خشاب 30 تایی مسلح می‌شد.

طراحان کلاشینکف جدید همچنین توانسته‌اند میزان دید، هدفگیری این اسلحه را افزایش داده و قابلیت نصب تجهیزات اضافی را نیز به آن بیافزایند.

 

منبع: http://www.gsniper.blogfa.com

 



 RFALE


 

 

 

 

 
امروزه کشور های اروپایی هم به ساخت هواپیماها و جنگنده ها روی آورده اند اما در این میان، دو کشور اروپایی، یعنی فرانسه و انگلیس و البته تا حدودی نیز آلمان، گوی سبقت را از دیگران ربوده و به سرعت در حال تولید جنگنده هایی هستند .

 

 

 

 

براي مشاهده مطالب كامل روي ادامه مطلب كليك كنيد...



ادامه مطلب ...


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب