صنایع نظامی
MILITARY

عجوبه ای دیگر از نورث روپ گرومن 

B-2 SPRITE

 

 

به راستی که لقب روح برای این محصول از گرومن برازنده است.این شاهکاری پس از دو هواپیمای فوقالعاده اف-14 تامکت و اف-35 است .شركت «نورث روپ گرومن»به عنوان پیمانكار اصلی پیشرفته ترین و پیچیده ترین هواپیمای تاریخ هوانوردی یعنی بمب افكن پنهانكار B-2 spirit شناخته می شود . این پرنده ی مرگبار اكنون در خدمت نیروی هوایی ایالات متحده است . قابل ذكر است B-2 به عنوان یك بمب افكن كم پیدا ، استراتژیك و دوربرد توانایی نفوذ به سپرهای دفاعی پیچیده و متراكم را دارد . این هواپیمای بمب افكن قابلیت حمله در تمامی ارتفاعات تا پنجاه هزار پا را با برد بدون سوخت گیری بیش از 6000 ناتیكال مایل (حدود یازده هزار كیلومتر) و با انجام یك سوخت‌گیری هوایی با بیش از 10000 ناتیكال مایل(حدود هجده هزار كیلومتر) داشته كه به این هواپیما امكان پرواز به هر نقطه از جهان را در ظرف چند ساعت می دهد . شكل خاص B-2 به دلیل طرح بی نظیر بال پرنده (Flying Wing) آن است . لبه حمله بال های این هواپیما دارای زاویه 33 درجه و لبه فراز نیز به شكل Wدوتایی است.

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


اعجاز نیروی هوایی آمریکا 

 

می توان گفت که جدیدترین هواپیمای نظامی آمریکا، جنگنده مشترک عمود پرواز F-35 JSF است که هم اکنون در حال در طراحی و ساخت بوسیله شرکت لاکهید مارتین می باشد.  این جنگنده طی یک برنامه مشترک توسط شرکت های نورث روپ گرومن(سازنده جنگنده افسانه ای اف -14 تامکت)، BAE سیستمز، پرات اند ویتنی و رولزرویس ساخته می شود.

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...



کوآلا موشکی است با قابلیت های سه گانه هوا به زمین، سطح به سطح زمین پایه و سطح به سطح دریاپایه که ساخت کشور روسیه می باشد.در حقیقت روسیه  با ارائه این موشک در دوران پایانی جنگ سرد، سیطره همیشگی خود در علم فیزیک و شیمی را به رخ رقیب دیرینه اش، آمریکا و دیگر کشورهای غربی کشید.

در مورد کوآلای سیبری اظهار نظرهای ضد و نقیضی صورت گرفته که با توجه به سری بودن موشک و سیاست های مخفی کارانه روسها، نمی توان درباره درستی یا نادرستی این مطالب با اطمینان قضاوت کرد. اما با توجه به پایان جنگ سرد و نیز مشاهده چندین باره ی این موشک در داخل این کشور، اطلاعاتی از این سلاح به دست آمده که در زیر اشاره ای به آن خواهیم داشت.  

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


Su-47 بركوت

 

ملقب بهs.37 گلدن ايگل جنگنده اي با بال پيشگرا كه توسط شركت سخوي براي رقابت در برنامه ي جنگنده نسل پنجم روسيه طراحي گرديد البته با اقبال كمي براي ورود به خدمت مواجه است كه علت آن قيمت زياد مواد مركب بال هاي آن است
و اما پيشينه، در واقع مي توان گفت ايده بال هاي پيشگرا در اصل از ايده ي هواپيماي x.29 شركت گرومن گرفته شده كه يكي از موفق ترين ها در اين ضمينه است

 

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


جنگنده سوخو تی-۵۰

 

در ابتدا توضيح بدم كه تحت عنوان T.50 دو پروژه وجود دارد يكي مربوط به طرح جت آموزشي پيشرفته كره جنوبي و ديگري طرح سخوي براي جنگنده ي نسل پنجم روسيه (البته اين طرح براي مقابله با رپتور ها كاملتر شده و زودتر وارد خدمت خواهد شد)

 

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


آشنایی با ناوهای هواپیمابر و کشورهای دارنده ی آنها

 

 

ناو هواپیما برامروزه در كل جهان، 21 ناو هواپیمابر فعال در اختیار 9 کشور قرار دارد، ضمن اینکه 10 کشور دارای ناوهواپیمابر هستند:

1- ایالات متحده آمریكا: 15 ناو هواپیمابر (در حال خدمت یا استراحت یا ساخت)

2- بریتانیا: (6 ناو هواپیمابر، 4 در خدمت و 2 در حال ساخت)

3- فرانسه: یك ناو (شارل دوگل)

4- ایتالیا: (كاوور) (در حال ساخت)

5- روسیه: یك ناو فعال (آدمیرال كوزنتسف)

6- هند: یك ناو (آدمیرال كورشكوف) (خریداری شده از روسیه)

7- چین: (Varyag) (غیرفعال، خریداری شده از اوكراین)

8- اسپانیا: (دو ناو هواپیمابر، یكی در حال خدمت و یكی در حال ساخت)

9- برزیل: (São Paulo) (خریداری شده از فرانسه)

10- تایلند: (HTMS Chakri Nareubet) (یك ناو خریداری شده از اسپانیا)

همچنین كشورهای كره جنوبی، بریتانیا، كانادا، چین، هند، ژاپن، استرالیا، شیلی، سنگاپور و فرانسه از جمله كاربران ناوهای هلیكوپتربر به شمار می‏روند.

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...

 



ادامه مطلب ...


THE DOWN FALL OF BERLIN

 

 تاریخ : 15 آوریل الی 2 ماه می 1945

 مکان : برلین، پایتخت آلمان نازی

 طرفین درگیر : اتحاد شوروی و  آلمان نازی

 فرماندهان طرفین :

 اتحاد شوروی : گئورگی ژوکف ، کنستانتین روکوسوسکی ، ایوان کونیف

 آلمان نازی : گوتارد هاینریسی ، کورت فون تیپلس ، فردینان شوئرنر ، هلموت ریمن ، هلموت ودینگ

 قوای طرفین :

 اتحاد شوروی : 2.500.000 سرباز ، 6.250 تانک ، 7.500 هواپیما ، 41.600 توپ

 آلمان نازی : 766.750 سرباز ، 2.224 تانک ، 9.303 توپ

 تلفات طرفین :

 اتحاد شوروی : 81.116 کشته و مفقود ، 280.251 نفر زخمی ، 1.997 تانک ، 2.108 توپ ، 917 هواپیما

 آلمان نازی : 880 هزار کشته ، 479.298 اسیر ، 22 هزار غیر نظامی

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


شاهکاری در  دنیا هلیکوپتر های جنگی

 

 


هليكوپتر تهاجمي آپاچی AH-64 Apache Helicopter

 

 

نمايي كلي از هليكوپتر آپاچي :


هليكوپتر تهاجمي آپاچي ساخت شركت بوئينگ براي ارتش آمريكا كه جايگزين هليكوپترهاي كبرا شده و AH ابتداي نام هليكوپتر مخفف Attacker Helicopter است .

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


رواقع هدف از تشکیل و خلق نیروهای ویژه طراحی واحدهایی بود که اشنا به جامعه شناسی ، زبان شناسی و روانشناسی بودند و در کنار تعلیمات سخت و ویژه توانایی انجام عملیاتهای مختلف را در اقصا نقاط جهان داشتند ...انگلیسیها اولین کشوری بودند که نیرو های کماندویی را تشکیل دادند ...از بزرگترین چهره های کماندویی جهان میتوانیم از اتو اسکورزینی یاد کنیم کسی که موسولینی را نجات داد ... اسکورزینی اتریشی بود ...میگویند در جریان انتخاب این شخص برای نجات موسولینی ...هیتلر چند نفر را انتخاب کرد و شخصا با انها مصاحبه نمود ...وقتی نوبت به اسکورزینی یا اقای خاص رسید او در پاسخ به سئوال هیتلر که درمورد ایتالیا چه فکر میکنی ...گفت ..من اتریشی هستم ....این اشاره به نفرت اتریشی ها از ایتالیایی ها داشت که بخشی از اتریش را تصرف کرده بودند ... نیروهای ویژه در تاریخ تشکیلشان در موقعیتهایی به کار گرفته میشدند که هدف ضربه و فرار بود یا انجام عملیاتهای دشوار در پشت خطوط در خاک دشمن ...و نیروها یا سرباز ان عادی امکان اجرای ان را نداشتند ... این نیروها دوره های تخصصی عجیبی میبینند ...به فرهنگ و زبان محاوره ایی منطقه ای عملیاتی اشنا هستند ...توانایی هایی خاصی در استفاده از مواد منفجره ...رانندگی با خودرو رانندن هلیکوپتر یا هواپیما ...و تک تیرانداز دارند... در حال حاضر کاربران اسپوکی در دنیا بهترین نیروهای عملیات ویژه هستند .. و تنوع خاصی نیز دارند .... نقش انها در جنگهای افغانستان ...سومالی ..یوگسلاوی و البته عراق بر همگان اشکار شد و انعطاف فوق العاده شان تحسین همه کهنه سربازان را برانگیخت.

http://www.sethpeters.com/specialforces.jpeg

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...

 



ادامه مطلب ...


حماسه ناوچه پیکان   و عملیات مروارید

 


مقدمه

عملیات دریایی غرورآفرین مروارید در هفتم آذر سال 1359 توسط دریادلان جان برکف نداجا در شمال خلیج فارس و علیه نیروی دریایی دشمن انجام گرفت و در این عملیات ضربات سنگین و جبران ناپذیری بر پیکر دشمن وارد شد. این عملیات را می توان مهم ترین جنگ دریایی در پهنه خلیج فارس دانست .
براساس طرحی از پیش تهیه شده به طور روزانه و مستمر منطقه شمال خلیج فارس توسط بالگردهای نداجا مورد گشت و بررسی در دو نوبت صبح و بعدازظهر قرار می گرفت . ناوچه های موشک انداز نیروی دریایی ارتش ج .ا.ا نیز ماموریت داشتند تا با حضور در این منطقه علاوه بر مراقبت از سکوی نفتی ایران در صورت حضور یگان های دریایی دشمن نسبت به انهدام آن ها اقدام نمایند. در دو ماه نخست جنگ نبردهای دشمن به وقوع پیوست که با پیروزی ناوچه های موشک انداز نیروی دریایی و انهدام یا فرار واحدهای دشمن خاتمه یافت . در نتیجه این نبردها یگان های دریایی دشمن از رویارویی با ناوچه موشک انداز ا.ج .ا.ا. پرهیز نموده و به مخفی گاه های خود خزیده بودند. در آبان ماه سال 1359 با اجرای دو عملیات اشکان و شهید صفری علیه سکوهای البکر والامیه که ترمینال های بزرگ نفتی دشمن برای صدور نفت آن کشور می باشد تاسیسات سکوهای مذکور منهدم شدند. به این ترتیب دشمن از امکان صدور نفت از طریق این سکوها محروم و از نظر اقتصادی در تنگنا قرار گرفت .

برای مشاهده مظالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...

 



ادامه مطلب ...


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب